(Pülümür Haber)
Tunceli İl Genel Meclisi’nin eski başkanı Hüseyin Arslan, Pülümür ilçesine bağlı Kocatepe, Kırmızıköprü ve Mutu bölgelerinde yaz aylarında hizmet verecek sağlık ocaklarının açılması için çağrıda bulundu.

Eski İl Genel Meclisi Başkanı Arslan’dan Sağlık Ocağı Çağrısı
Tunceli İl Genel Meclisi’nin eski başkanı Hüseyin Arslan, Pülümür ilçesine bağlı Kocatepe, Kırmızıköprü ve Mutu bölgelerinde yaz aylarında hizmet verecek sağlık ocaklarının açılması için çağrıda bulundu.
Arslan, 2014–2024 yılları arasında İl Genel Meclisi Üyesi olarak görev yaptığı dönemde bu bölgelerde sağlık ocağı açılması amacıyla basın açıklamaları yaptığını, önergeler verdiğini ve komisyonlarda çalışmalar yürüttüğünü hatırlattı. Ancak İl Sağlık Müdürlüğü’nün, nüfusun 500 kişinin altında olduğu gerekçesiyle talebi uygun görmediğini belirtti.

Bugün gelinen noktada yaz aylarında gerek yurt içinden gerekse yurt dışından gelen vatandaşlarla birlikte nüfusun önemli ölçüde arttığını vurgulayan Arslan, bölge nüfusunun büyük bölümünü 60 yaş üstü vatandaşların oluşturduğunu ve kronik hastalıkların yaygın olduğunu ifade etti.
Arslan, hastanelerin uzaklığı nedeniyle özellikle kalp krizi, yüksek tansiyon ve acil müdahale gerektiren sağlık sorunlarında vatandaşların zamanında sağlık hizmetine ulaşmakta güçlük çektiğini, bunun da ciddi mağduriyetlere yol açtığını söyledi.
“Vatandaşlarımızın sağlık hizmetlerine erişimi temel bir haktır” diyen Arslan, köy muhtarları başta olmak üzere tüm ilgili kurumları sorunu Tunceli Valiliği ve İl Sağlık Müdürlüğü nezdinde gündeme getirmeye ve kalıcı bir çözüm üretmeye davet etti.
(Pülümür Haber, 18 Haziran 2026)